Suggestions pour améliorer le jeu

Share your ideas on how to improve Shop Heroes.
Forum rules
Please check other threads before posting a suggestion or providing feedback to make sure that there are no duplicate threads on the same subject. We value your feedback and suggestions and will prioritize those with the most demand, however, please be patient with us as we already have a very packed pipeline for new content delivery. Any feedback that has already been taken into account will result in the thread being locked as further discussions are no longer necessary.
SLIP

Suggestions pour améliorer le jeu

Postby SLIP » Sun Jun 11, 2017 11:01 pm

Bonjour,

J'aimerai vous proposer après concertations avec les différents joueurs de ma ville quelques propositions d'amélioration du jeu.

1) Les message privés. C'est unanime.. il nous faudrait un système de boîte de réception ou l on puisse échanger avec des joueurs par messages privés. C est encore plus nécessaire dans un jeu de coopération comme Shop Heroes.

2) Valoriser les meilleurs participants du raid de ville avec des petites récompenses

3) Possibilité de sauvegarder des compositions d'arènes.. c est assez ennuyeux de devoir faire défaire et refaire sa compo de A à Z avant chaque combat.. la possibilité d'enregistrer des compos d'arènes motiverait sûrement plus de joueurs à s y intéresser..

4) Augmenter le nombre de joueurs par ville.. 25 nous trouvons cela assez peu..

5) j avais déjà fais un message il y a plusieurs mois pour cette faute: elle n a jamais été corrigée.. https://gyazo.com/0b46cd370b6640a06604d9cf828298df

6) Même si pour ma part je ne paye jamais des réparations ou des investissement dans la ville en gemme. Mais je pense que personne ne peut le faire. Réparer un objet qui se brise revient bien plus cher que racheter le même à la maison de commerce = aucun intérêt ( à part arnaquer des pigeons). Egalement les investissements en ville on peut les faire en gemme.. mais c est ridicule = un investissement de millions d or dans le château = 985 gemmes... là y a un gros soucis. Personne ne doit investir en gemme.. il faudrait que le montant soit 100 fois inférieur.. et encore..

7) Un forum FR ça peut être sympa.. mais peut être pas assez de joueurs..

8) Il n y a jamais de confrontations entre villes.. pourquoi ne pas faire des combats de villes par exemple dans l'arène ?
ensuite classer les villes par division franchement si un truc du genre voie le jour je suis sûr que ça va motiver un max de monde !!

Merci pour votre attention et désolé pour le travail ^^
j'espère que vous prendrez le temps de répondre sur chaque points..

Bien cordialement,

SLIP

floky

Re: Suggestions pour améliorer le jeu

Postby floky » Mon Jun 12, 2017 12:03 am

bonjour,

je suis complètement d'accord avec slip,

en ce qui concerne la proposition de récompenses pour les raideurs il faudrait faire un ratio exemples nombres d'équipes envoyés avec prise en compte du nombre de personnages en mission. Explication: un joueur envoyant un seul personnage obtiendra moins de points récompense que quelqu'un qui en envoi 2.

de plus j'ajouterai d'autres suggestions afin d' améliorer , faire évoluer et de fidéliser la communauté de shop heroes.

1/ EVOLUTION:

implanter un boss de ville (combat de grouppe) , et un world boss; éventuellement des donjons pour pouvoir jouer entre amis.
faire une nouvelle zone avec de nouveaux bâtiments exemple au sud de la ville au niveau de la pyramide. avec de nouveaux héros et artisans.

2/INTERFACE:

donner accès aux informations de la ville depuis l'icone d'un personnage.
avoir plus d'options de tri à l' hôtel de commerce exemple pouvoir afficher uniquement les objets vendus en pièces d'or ou gemmes.

3/ VISUEL.

donner la possibilité de placer les meubles/décorations dans les 4 positions (droite,gauche, haut , bas) contre actuellement 2 positions.
ajouts de nouveaux objets de décoration.
ajouts de plus de coiffes forme de tête, taille ect pour la personnalisation des personnages.

4/ GAMEPLAY:

enlever le trucage de la roulette car pour beaucoup c'est très frustrant de voir celle-ci s’arrêter 9/10 sur les pièces d'or.

Revoir le calcul pour la casse d’équipement en effet beaucoup se plaignent de briser des objets avec 0.xx chances de casse en un ou deux combats alors que des objets avec plus de 15% restent très longtemps.

bonne journée et bon jeux à tous.

Feone
"Flawless" Mastery Member

Postby Feone » Mon Jun 12, 2017 12:56 am

SLIP wrote:Hello,

I would like to propose to you after discussions with the various players in my city some suggestions for improvement of the game.

1) Private messages. It is unanimous .. we would need an inbox system or we could exchange with players by private messages. This is even more necessary in a cooperative game like Shop Heroes.

2) Valorize the best participants of the city raid with small rewards

3) Possibility of saving arena compositions .. It is quite annoying to have to undo and redo his compo from A to Z before each fight .. the possibility of recording arena compounds would surely motivate more players to sy to interest..

4) Increase the number of players per city .. 25 we find it pretty little ..

5) I had already made a message several months ago for this fault: it has never been corrected .. https://gyazo.com/0b46cd370b6640a06604d9cf828298df

6) Even though I never pay for repairs or investment in the city in gem. But I do not think anyone can do that. Repairing an object that breaks is much more expensive than redeeming the same at the trading house = no interest (except rip off pigeons). Also investments in town can be made in gem ... but it is ridiculous = an investment of millions of gold in the castle = 985 gems ... there is a big worry. No one should invest in a gem .. it would have to be 100 times less .. and still ..

7) A forum FR it can be nice .. but may not be enough players ..

8) There is never any confrontation between cities .. why not fight cities for example in the arena?
Then classify cities by division frankly if something like that happens the day I'm sure it will motivate a lot of people !!

Thank you for your attention and sorry for the work ^^
I hope you will take the time to answer on each point ..

Best regards,
SLIP

Private messages, saved arena teams and rewards for the highest raid contributors would be awesome.

I also agree with floky that the raid rewards should take effort into account as well, not just base amount of items.

River
"Good" Mastery Member

Postby River » Mon Jun 12, 2017 2:43 am

SLIP wrote:Hello,
1) Private messages. It is unanimous .. we would need an inbox system or we could exchange with players by private messages. This is even more necessary in a cooperative game like Shop Heroes.
2) Valorize the best participants of the city raid with small rewards
3) Possibility of saving arena compositions .. It is quite annoying to have to undo and redo his compo from A to Z before each fight .. the possibility of recording arena compounds would surely motivate more players to sy to interest..
5) I had already made a message several months ago for this fault: it has never been corrected .. https://gyazo.com/0b46cd370b6640a06604d9cf828298df
6) Even though I never pay for repairs or investment in the city in gem. But I do not think anyone can do that. Repairing an object that breaks is much more expensive than redeeming the same at the trading house = no interest (except rip off pigeons). Also investments in town can be made in gem ... but it is ridiculous = an investment of millions of gold in the castle = 985 gems ... there is a big worry. No one should invest in a gem .. it would have to be 100 times less .. and still ..
7) A forum FR it can be nice .. but may not be enough players ..
8) There is never any confrontation between cities .. why not fight cities for example in the arena?
Then classify cities by division frankly if something like that happens the day I'm sure it will motivate a lot of people !!

1) fine, but only if you can insert an anti-spam filter

2) MVP's reward is coming (see the roadmap). Personally I would rather spur the latter than the first ones

3-4) i agree

8) city vs city is coming (see the roadmap)

VeNoM0619
"Great" Mastery Member

Postby VeNoM0619 » Mon Jun 12, 2017 6:31 am

River wrote:2) MVP's reward is coming (see the roadmap). Personally I would rather spur the latter than the first ones

3-4) i agree

8) city vs city is coming (see the roadmap)

That roadmap is actually not "official" anymore. It was created by an old CM making promises and deadlines. In fact, following it, lots of things should've been implemented by May.

Many players have requested it get taken down, and a new one put up, even if it were a "Prioritized list of improvements, no ETA", just so we know what the team is planning. I believe Darkis is really busy with other things, so he hasn't gotten around to that part yet (plus he is still gathering ideas, talking them over with the team). The "best" roadmap thread we have I believe is the "around the water cooler" thread which is meant to be rumor only, nothing official as well.

City vs city, was however being hyped, so I believe that should be coming (July?). Haven't heard anything recent about the MVP rewards, but I may have missed it.

I believe many towns are struggling to fill 25? I would be interested in knowing, how many active towns there currently are.

I fully agree with all the other points made however.

Return to “Suggestions & Feedback”